בחסות החרדים: הוגשו עשרות חוקים הפוגעים בצביון היהודי

במהלך מושב החורף הונחו על שולחן הכנסת 924 חוקים, מתוכם 59 נוגעים לנושאי דת ומדינה. בין שלל הצעות החוק בענייני דת ומדינה, 10 הצעות חוק מחזקות את הזהות היהודית של המדינה, ו-46 הצעות חוק פוגעות בה באופן בעייתי ביותר
דוד לזר 1 Comment on בחסות החרדים: הוגשו עשרות חוקים הפוגעים בצביון היהודי

דו"ח מקיף על פעילות חברי הכנסת החרדים והדתיים חושף כי למרות קואליציית החרדים – במושב האחרון בכנסת הוגשו 45 הצעות חוק שפוגעות בצביון היהודי לעומת 10 הצעות חוק חיוביות • כל הפרטים

במהלך מושב החורף הונחו על שולחן הכנסת 924 חוקים, מתוכם 59 נוגעים לנושאי דת ומדינה. בין שלל הצעות החוק בענייני דת ומדינה, 10 הצעות חוק מחזקות את הזהות היהודית של המדינה, ו-46 הצעות חוק פוגעות בה באופן בעייתי ביותר
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אין ספק שהקואליציה הנוכחית היא הטובה ביותר שהייתה לציבור החרדי, ללא יאיר לפיד, ללא אביגדור ליברמן, עם חוק גיוס מתוקן ועם תקציבים לישיבות ולכוללים, אולם, על דו"ח שמפרסם היום (רביעי) מרכז ליב"ה עולות מסקנות שלכאורה חושפות מציאות אחרת לחלוטין.

על פי הדו"ח עולה כי גם בקואליציה הנוכחית, בה ישנו רוב מובהק של חברי כנסת דתיים ומסורתיים  – רובן הגדול של הצעות החוק בענייני דת ומדינה הן הצעות חוק בעייתיות שבאות לפגוע בצביון היהודי של המדינה, ובמספרים: 45 בעייתיות לעומת 10 חיוביות.

בנוסף, נראה מהדו"ח כי חוסר היוזמה האקטיבית של חקיקה ותיקוני חקיקה לחיזוק הצביון היהודי של המדינה, הוא ככל הנראה הסיבה שמאפשרת הפעלת לחצים אדירים על הממשלה ובסופו של דבר מביאה לכרסום מתמיד בצביונה היהודי של מדינת ישראל.

במהלך מושב החורף הונחו על שולחן הכנסת 924 חוקים, מתוכם 59 נוגעים לנושאי דת ומדינה. בין שלל הצעות החוק בענייני דת ומדינה, 10 הצעות חוק מחזקות את הזהות היהודית של המדינה, ו-46 הצעות חוק פוגעות בה באופן בעייתי ביותר:

111

הצעות חוק חיוביות שהונחו על שולחן הכנסת

222

פעילות כללית

כאמור, בחורף הנוכחי עלו לסדר היום הציבורי מספר סוגיות משמעותיות בענייני דת ומדינה, בעלות השפעה רחבה על צביון המדינה.

א. הכותל המערבי

הממשלה אישרה בתאריך כ"א שבט תשע"ו, הקמת רחבה רפורמית וקונסרבטיבית בצדו הדרומי של הכותל המערבי. באופן מעורר תמיהה, בתחילה המפלגות הדתיות והחרדיות שהיו לכל הפחות מודעות לגיבוש המתווה, הסתפקו בהצבעה נגד המתווה בממשלה ולא דאגו למנוע את ההחלטה מבעוד מועד.

רק מחאה ציבורית ורבנית רחבה מכל הזרמים גרמה לחברי הכנסת לפעול כנגד המתווה ולנסות לחפש פתרון אחר. בעניין זה יש לציין את השר אורי אריאל שמתנגד באופן נחרץ למתווה.

ב. בג"ץ המקוואות

בג"ץ פסק בתאריך ב' באדר תשע"ו – לחייב את המדינה לאפשר טבילת גרים שלהתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית במקוואות של המועצות הדתיות:

בעניין זה פעלו המפלגות הדתיות כולם ביד אחת לקידום חקיקת "חוק המקוואות" במטרה לעקוף את החלטת בג"ץ, אשר אושר בקריאה טרומית בלבד בינתיים. נמשיך לעקוב אחר התקדמות החוק במטרה לבחון האם ישנה כוונה אמיתית לקדמו.

ג. הצביון היהודי בצה"ל

תודעה יהודית בצה"ל:

הרמטכ"ל הנחה להעביר את ענף תודעה יהודית ברבנות הצבאית בכפיפות לראש אכ"א, ולשלבו יחד עם חיל חינוך שנשלט בידיים רפורמיות. בעניין הזה נרשמה אדישות מסוימת מצד חברי הכנסת והימנעות מלפעול בנושא. בשלב מאוחר יותר, החליטו הסיעות החרדיות להיכנס לסוגיה, אך בעקבות פגישה עם שר הביטחון החליטו כי מדובר בצעד חיובי והם לא מתנגדות אליו.

גידול זקן בצבא:

בעקבות פקודות חדשות שקבע ראש אכ"א מונע הצבא מחיילים דתיים ומסורתיים לגדל זקן ולשמור על אורך חיים דתי. גם בסוגיה זו נדם קולם של חברי הכנסת, על אף שמדובר בסוגיה מובהקת של פגיעה בניהול אורח חיים דתי.

ד. בג"ץ הגיור

בג"ץ פסק בתאריך כ"א אדר ב' כי יש להכיר בגיורים אורתודקסיים שנערכו בישראל ע"י בתי דין פרטיים, דבר הפוגע במערך הגיור הממלכתי ומחליש את הרבנות הראשית לישראל. בינתיים בסוגיה זו נשמעו הצהרות בלבד, ואנו נמשיך לעקוב האם אכן תוגש הצעת חוק שתבהיר שאין סמכות לגיור במדינת ישראל אלא לרבנות הראשית לישראל.

ה. עליית הפלשמורה

הממשלה קיבלה החלטה בתאריך ג' בכסלו תשע"ו להעלאת קבוצת עולים הנמצאים במחנות באדיס אבבה ובגונדר שבאתיופיה, אשר להם קרובים בישראל. מדובר בהחלטה המנוגדת להחלטות קודמות של הממשלה אשר קבעו מפורשות כי היהודים האחרונים כבר עלו. בעלי אינטרסים פועלים להמשיך ולמלא את המחנות באנשים שאין להם קשר ליהדות ובהם אף גורמים נוצרים.

לאחר מכן, הודיע רוה"מ כי ההחלטה לא תצא לפועל עקב בעיות תקציב. לבסוף, בעקבות לחץ שהפעילו חברי הכנסת דוד אמסלם ואברהם נגוסה, הודיע רוה"מ כי תאושר עליית 1,300 עולים. עד כה לא ראינו פעילות של המפלגות הדתיות כנגד המהלך.

ו. שמירת השבת במרחב הציבורי

במהלך המושב עלתה הצעת חוק שנועדה להסדיר את נושא סגירת החנויות בשבת. לאחר שיח ציבורי ופוליטי בנושא, התגבשה באוויר פשרה אשר תאפשר את קידום איסור המסחר בשבת תוך פתיחת תחבורה ציבורית בשבת. בין השאר, "השדולה להתחדשות יהודית בכנסת" בראשות חברת הכנסת רחל עזריה ערכה דיון בתאריך י"ט כסלו בנושא פתיחת מרכזי קניות בשבת.

מעקב פעילות פרלמנטארית של חברי הכנסת

333



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הצעה לאתר זה. והיא לנתק קשר מטייקוני הגז. לאלתר!